donderdag 1 februari 2018

Engelen bestaan niet....

Kennen jullie dat liedje nog? Maar een bruidspaar zoals zij ...zie je eenmaal in je leven en daar blijft het dan ook bij....etc etc. Ik keek er graag naar, Ron's honeymoon quiz. En dat liedje, dat liedje ken ik nog steeds en kan m naar hartenlust mee blèren...

Maarre....is dat ook zo? Dat Engelen niet bestaan? Is het een idefix? Een verzinsel van ons mensen? In de hoop dat er meer is? Dat we niet alleen zijn?

Vroeger was ik nooit zo bezig met de Engelen. Tegenwoordig heb ik hele gesprekken met ze. Zo vraag ik vaak hun hulp - al hebben ze in de zoektocht naar een verloren kopje niet echt hun behulpzaamheid laten blijken en is dat ding nog steeds foetsie ;)  - en voel ik een enorme kracht naast me waar ik veel dankbaarheid, kracht maar vooral ook blijdschap uit haal.

Na het lezen van engelen in mijn haar - een boek over een vrouw die vanaf haar geboorte alleen maar engelen om zich heen heeft en ze ook daadwerkelijk ziet - was ik om. Het boek geeft je een kijkje in een andere wereld, eentje die - voor velen - onzichtbaar naast de onze loopt. Ik vond m prachtig en leerzaam en vanaf die dag - een aantal jaren geleden - zijn de engelen voor mij geen idefix meer.

Ze geven troost, hebben humor en geven vooral oneindig veel licht. Zo was ik tot aan een aantal jaren geleden echt bang in het donker (lekker stoer ook) en rende ik haast naar het toilet als ik nodig moest 's nachts. De laatste jaren boezemt het donker mij geen angst meer in. Ik voel me rustig en veilig.

Ik kan me voorstellen dat mijn biecht betreffende mijn zienswijze over de engelen bij jou over kan komen als kolder, lariekoek en een hersenspinsel van een gek wief maar aan de andere kant: sta er eens voor open dat het wel zo kan zijn. Dat we ze allemaal om ons heen hebben en dat we ze om hulp kunnen vragen. Wat deert het om dat stiekem in jouw hoofd te doen (niemand die het weet) en dat je misschien - als je er bewust mee aan de slag gaat - vaker voelt dat ze er zijn? Is toch alleen maar mooi?

Je moet ze wel vragen vanwege onze vrije wil, we bepalen namelijk of we ze toe willen laten of niet. Ze zijn er altijd ... dus aan jou de keuze!



2 opmerkingen:

  1. Dat ben ik t helemaal mee eens. Als je ze nodig hebt en je vraagt hun om hulp, dan krijg je die.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gek hè? Maar het werkt als je er voor open staat en niet te druk met andere dingen bent!

      Verwijderen