maandag 6 november 2017

Ben jij jouw lichaam?

Denk je er wel eens over na? Of je jouw lichaam bent of niet? Denk jij dat die vetrollen of juist dat uitgemergelde lichaam bent? Of is jouw lichaam een vervoermiddel in deze wereld?

Een luxe auto die je mag verzorgen? En hoe ga je met jouw 'auto' om? Rij je er veel te hard mee, onderhoud je m nauwelijks? Hoe denk jij over jouw lichaam? Ben jij jouw lichaam? Of heb jij jouw lichaam?


Ikzelf denk niet dat ik mijn lichaam ben. Ik denk dat ik mijn lichaam te leen heb voor de periode dat ik als Rilana hier op aarde ben. En aangezien ik als Rilana zijnde maar 1 lichaam te leen heb, ben ik er zuinig op.

Een en ander heeft in mijn ogen te maken met bewustzijn. Het bewust zijn van jouw lichaam. Functioneert het beter als ik m / haar voldoende slaap geef. Voldoende beweging, nadenk over wat ik erin stop als brandstof.

Zo weten we allemaal dat een diesel auto niet rijdt op benzine en vice versa, maar toch stoppen we vaak veel verkeerde dingen in ons mond en denken dan niet na wat deze voedingsstoffen met ons lichaam doen. We hebben stressvolle banen, lopen nagenoeg niet, sporten hooguit een uurtje per week en zijn dan oprecht verbaasd als ons enig grote geschenk wat we bij de geboorte ontvangen hebben ermee op houdt. 

En natuurlijk kan het zijn dat er technische mankementen zitten in jouw auto euh lichaam maar een (groot) deel heb je wel degelijk zelf in de hand. Er zijn mensen die beter zorgen voor hun auto dan voor hun lichaam.

Dus de volgende keer als je weer eens niet van de bank te branden bent als je eigenlijk zou moeten sporten: denk er dan maar aan dat je nog heel lang mag/moet zorgen voor jouw lichaam, dus hop, hop: van die bank af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten