donderdag 23 februari 2017

Weer vs humeur

Ik wil er eigenlijk niet aan....dat het weertype mijn - enorm vrolijke ;) - humeur beïnvloedt. Ik denk altijd dat ongeacht of het nu buiten stormachtig, koud, nat of prachtig is, dat mijn humeur helemaal zen is.

De werkelijkheid
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik wel degelijk 'last' heb van de donkere wolken, de kou die in mijn botten zit. Mijn vingers die de hele dag erg koud en doods aanvoelen. Mijn gemoed is wat zwaarmoediger en ik vit de hele week op mijn weegschaal. Alhoewel ik me afvraag of deze twee zaken met elkaar in verbinding staan...hahahhhahaa...

Zon
Als de zon schijnt is alles mooier. Het gras is groener, de bomen stralen meer uit, de lucht is prachtig. Ennnnn de mensen lachen meer & dus is het humeur opgeknapt. Ook dat van mij......

Barcelona
Zo waren we laatst in Barca en zo warm was het niet eens. Maar geen wolkje aan de lucht, ongeveer 16 graden (wat voor ons als zomer voelt ;)) en het leven lacht je toe. Heus niet omdat we even geen kids hadden om voor te zorgen en heus niet omdat we konden uitslapen en zeker niet omdat we twee dagen lang alleen maar met vrienden uit eten zijn geweest. Het was de ZON ;)

Vitamine D
Maar een tekort aan Vitamine D (dus zon) is wel degelijk merkbaar. We kunnen er dus niks aan doen. Onze lichamen hebben het gewoon hard nodig. Want het is goed voor je brein, spieren, weerstand, het remmen van ontstekingen en het ontwikkelen van sterke botten.
  
Weer vs humeur
Ik kijk nog eens goed naar buiten, zie de donkere hemel, voel mijn koude vingers en bedenk me geen moment. Met mijn dode vingers boek ik een reis naar een zonnig, warm land. Helaas krijg ik elke keer een melding: the computer says  NOOOOO......dan maar een foto van Curacao als achtergrondfoto op mijn laptop. Goed voor mijn humeur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten