donderdag 2 februari 2017

Killer Body

Fajah Lourens heeft een killer body. Je kunt er lang en je kunt er kort over praten maar dat ze een prachtig, getraind lichaam heeft (kan je smaak niet zijn natuurlijk) moge duidelijk zijn. Daar zitten wat uurtjes afzien in. En dan heb ik het niet eens over de maximale 1400 calorieën die ze blijkbaar hooguit nuttigt terwijl ze zich suf traint. Pffff...krijg nu al trek ....

Discipline
Dus om zo'n killerbody te hebben, daar is heel wat discipline voor nodig en daar ze haar eigen product is, zal ze het moeten blijven volhouden. Zelf ben ik ooit van een kilootje of 73 (in een ver verleden gelukkig) terug gegaan naar een kilootje of 55 en eerlijk is eerlijk: ook daar is veel discipline voor nodig om dat op pijl te houden. Zo sport ik elke dag en let ik zeker op wat ik eet en hoeveel. Een gebakje zul je me niet snel zien weg eten .... lekkers bij de borrel vind ik daarentegen niet te versmaden. Laat staan mijn dagelijkse wijntje....mmmm heerlijk ;)

Balans
Ik denk dat er altijd een bepaalde vorm van balans moet zijn in het leven. Je hebt een lichaam waar je zuinig mee om dient te gaan, tenminste als je dat lichaam lang wilt houden. Dat houdt dus in dat je voldoende beweegt, niet teveel drinkt en eet, niet teveel rookt en daarbij je koppie ook gezond houdt. Jouw 'zijn' en jouw lichaam moeten blij zijn met elkaar ;)

Killer Body
Dat er heel wat vrouwen (jong en oud) zijn die ook zo'n killer body willen dat snap ik wel. Want als ik zonder nog meer moeite te doen zo'n body zou kunnen krijgen dan zou ik dat ook wel willen. Maar reëel is het voor de meeste vrouwen niet. En de vraag is dus ook of het gezond is. Ik denk het eerlijk gezegd niet maar hey: ik ben maar een leek. 

Zelf Beeld
Waar het denk ik om gaat dat je eigen zelfbeeld anders moet, dat de grootste vijand jijzelf bent. Als je denkt dat een killer body het enig zaligmakende is dan heb je wel een probleem. Want er is niet zoveel lol meer aan als je alleen maar moet trainen en op je eten moet letten. Er is zoveel meer in het leven dan dat. Want geef nou eens toe : beoordeel jij die ander alleen op zijn of haar uiterlijk? Je kijkt waarschijnlijk eerder hoe iemand over komt, of iemand straalt. En of zijn of haar achterwerk dan wat groter is zal je een biet zijn. Je schoonheid komt van binnen en niet van buiten. Als ik slecht in mijn vel zit dan zie ik de hele wereld als een doedelzak en dus ook mijn verschijnen. Ik kijk dan waarschijnlijk narrig de wereld in, of onzeker, of teruggetrokken en dat trekt nou niet bepaald andere mensen aan. We zijn ons lichaam niet! We zijn de energie die we uitstralen! Dus als ik met een lach en veel energie de ander benader dan blijf dat die ander bij. Dan ben je mooi en daar kan echt geen killer body tegenop.


Anders

Dus laten we onszelf veranderen, laten we stoppen zo zelf kritisch te zijn. Laten we beginnen onszelf te omarmen en accepteren hoe we zijn. Het hele handeltje zakt toch in door de zwaartekracht. We kunnen nou niet eenmaal voor altijd jong zijn. Onze rimpels, onze hangende ledematen laten ons en anderen zien wat we hebben meegemaakt in het leven. Daar mogen en moeten we juist trots op zijn. En als we liever voor onszelf zijn dan geven we ook het juiste voorbeeld voor onze kinderen. Dat ze weten dat het niet uitmaakt hoe je eruit ziet, dat ze genoeg zelfvertrouwen hebben dat ze weten dat echte schoonheid van binnen uit komt en dat je lief voor jezelf moet zijn. Want de grootste criticasters dat zijn we zelf en ik kan het weten ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten