donderdag 6 oktober 2016

Competitie, bewijsdrang & vriendschap

Zij woont ver weg...of ik ...hoe je het zien wilt. Zij is donker, ik ben blond. We zijn al ruim 20 jaar vriendinnen en wat ben ik blij met haar.

Vorige week samen een middag / avondje sauna gedaan en al rijdend terug naar huis bedacht ik me dat we soms zo vreselijk veel van elkaar weg hebben. Met name op het vlak van competitief gedrag / bewijsdrang.

Voorbeeld van hoe we (ook kunnen) zijn is hieronder goed weergegeven. In haar familie is het eeuwenoude ;) eitje tik een traditie. Hoe het werkt? Eenvoudig: je pakt allebei je (gekookte) ei en tikt met de eieren tegen elkaar aan. Wiens ei nog heel is heeft gewonnen en de ander...nou niet dus.

Een ieder die dit zou doen, doet zijn best en is tuurlijk wel blij als ie het ei van de ander kapot heeft gemaakt maar daarmee is het dan ook wel klaar. Wij niet. Oh nee ....wij zeker niet. Als we tegen elkaar dit enorm uitdagende eitje-tik doen veranderen onze gezichten. Komen de oorlogskleuren op onze wangen en onze ogen schieten vuur. Het gaat hier wel ergens om hรจ? Eeuwige roem is onze beloning. Ohh wee als je verliest....dagen wordt er nagedacht waar het fout ging. Tot aan de volgende keer natuurlijk ......

Dit is een van de vele voorbeelden. We willen allebei altijd graag de beste zijn. Het o zo goed doen voor een ander. Eigenlijk willen we vliegen. Hier komen superwoman & elektra.

Daar waar mijn conrector aan eind VWO mij meldde dat ik met bloed, zweet en tranen mijn diploma had gehaald (en ik m nu nog het liefste met al mijn diploma's van HEAO & Universiteit voor zijn oren zou willen slaan ;) ) daar was mijn motivatie om m een poepje te laten ruiken. Wat nou ik kan dat niet? Hier zijn ze...mijn diploma's.

Ik zou nog wel tig andere voorbeelden geven maar doe ik niet ;) ...Jullie hebben wel meer te doen :)

Maarrr....ik leg de lat hoog ....met name voor mezelf. Dat doet zij ook, nog hoger zelfs. Ik bewonder haar mateloos om wat voor top (bonus)moeder ze is, om haar perfecte gast vrouw zijn, maar vooral om het kleine meisje wat ik zo vaak mag zien. Dat kleine meisje wat net als ik maar wat probeert te maken van alle warboel en dat net als ik mateloos competitief is met een hoge dosis bewijs drang. 

Op naar de volgende 20 jaar :)

5 opmerkingen:

  1. Moooooie vriendschap, girls ! Houden zo !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verhaal rilana,zo zie je maar weer dat bewijs drang naar meer jou toekomst beeld bepaald.

    Gr arno

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo had ik het nog niet bekeken... Maar wel waar denk ik๐Ÿ˜Š. Alles heeft twee kanten he? ๐Ÿ˜˜

      Verwijderen
  3. Mooi verhaal rilana,zo zie je maar weer dat bewijs drang naar meer jou toekomst beeld bepaald.

    Gr arno

    BeantwoordenVerwijderen