donderdag 5 mei 2016

Overgevoelig......

Dat ben ik....ik trek me altijd alles aan. Als iemand de ruimte vult met een negatieve energie dan denk ik direct dat het aan mij ligt. Als een razende ga ik dan in mijn hoofd na wat er de laatste tijd gebeurd is, waar ik eventueel een steek heb laten vallen en als ik dan tot de conclusie kom dat het toch niet aan mij kan liggen maar dat diegene gewoon een rotdag heeft, dan nog blijft er een stemmetje in mijn hoofd tegen me aanpraten in de trant van: weet je zeker dat je niets verkeerd hebt gezegd?

Vermoeiend
Overbodig om aan te geven dat dat heel vermoeiend is. Niet in de laatste plaats voor mezelf maar (schaam) ook wel eens voor anderen. Het draait nu eenmaal niet altijd - meestal niet zelfs - om mij. Dus als iemand een vervelende dag heeft dan is dat niet aan en door mij. 

Tijd leert
Dat je in de loop der jaren leert moge duidelijk zijn. Daar waar ik vroeger niet eens de optie in mijn hoofd toe liet dat het aan andere zaken kon liggen, blijft er nu dus een onaangenaam gevoel over. De energie die anderen mee kunnen brengen, zowel positieve als negatieve, zijn voor mij soms nogal heftig. En als ik me krachtig in mijn energie voel staan heb ik er minder last van dan dat mijn hoofd al overuren over van alles en nog wat draait.

Nog heeel veeel te leren 
Dat ik dus nog veel te leren heb is evident. Eigenlijk zou ik de energieën van anderen moeten kunnen negeren. Me terug trekken. Mijn eigen kracht vinden. Oefening baart kunst dus. En nog vele lessen.....dus trek ik me iets aan wat niet van mij is? Dan zeg ik nu alvast sorry ;)
 

1 opmerking:

  1. Ik herken je hierin.. en weet dat het vaak niet aan jou ligt! Maar je haalt een interessant punt aan.. energie (negatief of positief) en ik kan je het boek ´The Energy Bus´ aanraden, wat leuk verhalend goeie tips geeft hieromtrent (ik heb het PDF dus kan je wel mailen!). En zoals ik zelf zeg ´be the energy you wish to see in the world´ :)

    BeantwoordenVerwijderen