donderdag 24 september 2015

Angst

Angst

Voor niemand is angst vreemd. Angst kan enorm verlammen en dat is zonde want dat weerhoudt je van een belangrijk element, namelijk het element actie ondernemen.

Trauma
Er zijn meerdere angsten. Ik persoonlijk heb een trauma....door een zakelijk rampverhaal in Belgiƫ is mijn leven radicaal verandert en op zijn kop gezet. Ik ben met de dood bedreigd geweest, heb de impact van jaren studie zien verdwijnen als sneeuw voor de zon, ben uit de kerk gegooid etc.....Met als gevolg dat ik al jaren verlamt ben. Zodra ik in de actie modus raak, raak ik ook gelijk in paniek.

Overwinnen van angst
Omdat ik niet de rest van mijn leven in angst wil leven en wil vertrouwen op mijn eigen kunnen, positiviteit en kunde heb ik in de afgelopen weken een belangrijke beslissing genomen. Namelijk uit de schaduw te stappen, in het licht. Dat zal ongetwijfeld reacties op werpen, misschien zelfs weer nieuwe angstmomenten en bedreigingen maar daar wil ik niet langer aan toe geven. Ik wil mijn angsten overwinnen stap voor stap en met hulp van jou...

Hulp
Dus ga ik de toekomst met opgeheven hoofd tegemoet in vertrouwen dat het goed komt, met mij en met hulp. Hulp van geliefden, vrienden, kennissen en zakelijke relaties. Zodat ik op mijn beurt de steun voor anderen kan zijn!

Op naar de toekomst :)

2 opmerkingen:

  1. Goed gesproken Rilana! Je kunt het.
    Ik ben om dezelfde reden gaan schrijven. Mijn nachtmerries worden nu verhalen en daar worden heel veel mensen weer blij van. :) De verlammende angst van vroeger is nu een deugd.
    Stap het licht in en draag je angst met trots. Het betekent namelijk dat je overleefd hebt. Dat je sterker bent dan de drama's op je pad. Angst is slechts een emotie waarbij enorm veel energie vrij komt. Energie die verlammend kan zijn, maar waarmee je ook bergen kunt verzetten. En volgens mij is dat laatste iets wat je al jaren doet. Je mag met recht trots op jezelf zijn! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Dank je Mariska! Je geeft me kracht om door te gaan waar ik mee begonnen ben en jij bent een mooi voorbeeld voor me dat het kan! Zo knap :)! Liefs en dank je wel:)

    BeantwoordenVerwijderen