donderdag 21 juni 2018

Ik heb een DOEL!

Voor ik verder ga: wat zijn er veel goede doelen en wat is dat mooi! Maar er waren zoveel doelen dat ik het niet meer wist en jullie hulp heb gevraagd. En daaruit kwamen veel reacties. Super fijn, dank jullie wel!

Een van de reacties, die van mijn nichtje Danielle, bleef bij mij hangen. Waarom steun je niet de opvang waar jouw beide honden vandaan komen? En dat vind ik om meerdere redenen een heel goed doel. 

Ik introduceer jullie daarom even - kort - bij Dierenopvang Koningen te Balkbrug. 

De oprichtster, Astrid Koningen, is in 2009 een opvang begonnen voor Nederlandse honden. Omdat er veel ruimte over was, is ze destijds gestart om ook buitenlandse honden op te vangen. Deze honden verkeren vaak in vreselijke staat en hebben een verschrikkelijk leven. Door ze naar Nederland te halen, kunnen deze honden een goed leven leiden in gezinnen. 

De vraag die wij - als eigenaars van twee buitenlandse honden - maar ook opvang Koningen krijgen: 'waarom geen Nederlandse honden plaatsen'? Omdat de honden die in Nederland slecht plaatsbaar zijn, vaak een gedragsprobleem hebben waardoor ze slecht plaatsbaar zijn in een gezin. Denk onder andere aan bijtende / valse honden.

En als je ziet hoe zo’n hond uit het buitenland die dan wel gewond is, uitgemergeld of bang en dat zo’n hond hier weer opbloeit tot een blije, lieve, trouwe gezinshond dan smelt je toch?

Afgelopen weekend hebben ze - Dierenopvangcentrum Koningen - een afdeling geopend voor oude hondjes, die vaak niet meer geplaatst worden. In plaats van in een hok, hebben ze een soort van woonkamer, met banken, kussens en kunnen deze oudjes in en uit lopen wanneer ze maar willen.

Dus....waarom Dierenopvang Koningen steunen?


  • Ze vangen buitenlandse honden op en geven ze een nieuw leven
  • Ze geven de beesten zoveel liefde
  • Het geld wat je doneert komt gelijk aan, blijft niet aan de strijkstok hangen
  • Er altijd geld nodig is om de dieren goed te kunnen blijven opvangen en onderhouden
  • Omdat het gewoon een heel goed en mooi doel is!

Ik ben de actie gestart via geef.nl ..... Ik post deze week de link. Alvast bedankt voor jullie bijdrage! Liefs Rilana

Geen opmerkingen:

Een reactie posten