donderdag 1 december 2016

Vat vol tegenstellingen

Ik heb het altijd al super gevonden ....tegenstellingen. Zo zag ik het al helemaal voor me dat als ik later 'groot' was in mijn mantelpakje van werk thuis kwam, mijn kleding verwisselde voor mijn leren motorpak, mijn bril af deed (in mijn fantasie kon ik wel tegen lenzen...hahahhahah), mijn blonde lange lokken uitschudde (jaaa net als in een reclame ;)) en dan op de motor weg scheurde.

Helaas heb ik nog steeds geen motor rijbewijs en zijn mijn lokken geminimaliseerd, maar mijn leren pekske is er en als we dan willen (eens per jaar als het al lukt) dan moet ik terug denken aan die gedachte van vroeger. En dat ik die drive om tegendraads te willen zijn, beetje afzetten en dergelijke er nog steeds is. 

Saai worden bijvoorbeeld leek en lijkt me (nog steeds) verschrikkelijk maar dan toch leef ik een redelijk burgerlijk leven met letterlijk huisje, boompje, beestje. Wat maakt dan dat je niet saai bent? Wat maakt dan dat je 'leeft'? 

Dat is voor iedereen anders natuurlijk en met kinderen ontkom je gewoon niet meer aan ritme. Sterker nog: die hebben juist ritme nodig. Totdat ze tieners zijn en het thuis maar burgerlijk vinden ;). Zo kan ik zo intens genieten van een lange wandeling met man, kinderen & hond aan het strand. De zee die oneindig oogt, de hond die helemaal in zijn element is. Daarna stranden bij een tentje waar we een borrel kunnen doen en mijn leven is perfect. Niets meer aan doen.

Maar dingen ontdekken, ondernemen, dingen doen die eng zijn en helemaal buiten je comfortzone zijn: heerlijk. Zo probeer ik elke keer iets anders te doen, zoals bijvoorbeeld elke dag koud af douchen maar ook andere dingen die niet in de lijn liggen. Wil je weten wat dan moet je me dat maar vragen ;)...Maar goed...het gevoel dat je leeft kun je dus op meerdere manieren ervaren. In Barcelona een weekend bij dierbare vrienden even zonder kids de kroeg in en doen alsof je twintig bent. Wauw! Het leven ten volle opzuigen dat maakt het voor me anders en nooit saai, ook al zit ik thuis op de bank met een Netflix serie en bakkie thee :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten