donderdag 5 april 2018

Yin & Yang

Yin ..het vrouwelijke aspect, Yang ...het mannelijke. Behalve tegenstellingen zijn het met namen aanvullende waarden. Het een vult het ander aan, waardoor er evenwicht ontstaat.

Als ik kijk naar mijn leven, dan was en is het niet vaak Yin en Yang die in balans zijn. Soms meer Yin, vaak meer Yang, of is het omgekeerd ;)?

Mijn reactie is de beweging. Zolang ik ga, dan voel ik me prettig. Mijn tred is dan ook meestal ferm en snel. Ik probeer meer uren uit een dag te halen dan erin zitten. Oh kijk nog even dat  doen, en dat niet vergeten. Ik zus ook nog wel even erbij doen en als we dan toch bezig zijn....

Zo wil ik graag op gewicht blijven en denk ik na bij wat ik eet en drink en wil ik dus nog meer bewegen. Ik sport elke dag maar tijd voor meditatie en yoga (de andere kant van de medaille dus): nee dat heb ik niet. De weg naar binnen is best lastig merk ik dan ook.

En in plaats van meditatie ben ik begonnen met lezen, echt lezen. Boeken die me inzicht geven, die mij uitdagen om bij dingen stil te staan. Met een andere bril het leven te bekijken. Dan bedenk ik me dat het weliswaar geen yoga of meditatie is maar wel even aan de handrem trekken en het evenwicht, de balans verkrijgen.

En jij? Wat doe jij om jouw leven in balans te krijgen? Is het bij jou meer Yin of meer Yang ? :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten